افزودنی‌های پلیمر
لینک های ویژه!
پیشنهاد می کنیم صفحات زیر را مشاهده نمایید:

کسب درآمد از فروش فایل
پروژه معماری
انجمن مهندسی معماری
آموزش تری دی مکس
پاورپوینت معماری
خرید بک لینک قوی
معرفی سایت های برتر
دانلود تحقیق
مصالح ساختمانی
مجله تفریحی
دانلود پروژه عمران
دانلود پروژه معماری
خرید رپورتاژ آگهی
نیشابور
مجله تفریحی و سرگرمی
خرید رپورتاژ آگهی ارزان
فروش فایل
دانلود پلان
دانلود مقاله و پروژه
خدمات ساختمانی
خرید بک لینک
کسب درآمد
آموزش 3d max
لوازم و تجهیزات ساختمانی
خدمات تاسیساتی ساختمان
آموزش کسب درآمد از اینترنت

تاریخ : شنبه 2 مهر 1390
بازدید : 1804
نویسنده : محمد غفوری تبار

 

افزودنی‌های پلیمر یک نوع ازافزودنی‌های شیمیایی بتنمیباشند،اینموادبرایتصحیحخواصفرآوردههایپلیمریبهکارمیرود.اینموادعبارتنداز:
نرم کننده‌ها: نرم‌کننده‌ها (بهانگلیسی: plasticizer) افزودنی‌هاییهستندکهانعطافپذیریمادهایراکهبهآنافزودهمیشودراافزایشمیدهد. اینموادعلاوهبرصنعتپلیمردربتونوسیماننیزکاربرددارد. نرمکنندههایپلاستیکهامعمولاًازدستهٔفتالاتهاهستندکهانعطافپذیریودوامپلاستیکراافزایشمیدهند. عملکرداینموادبهاینصورتاستکهباقرارگرفتنبینمولکولهایموادپلیمریفضاهایخالیراافزایشدادهوموجبپایینآمدندمای ذوب کریستالی (بهانگلیسی: glass transition temperature) و در نتیجه نرم تر شدن پلیمر می‌شود
 
·         پایدار کننده‌ها
·         رنگدانه‌ها: رنگدانه‌ها (بهانگلیسی: pigment) موادی هستند که برای رنگ کردن و دادن خاصیت رنگی به پلیمر استفاده می‌شود و شامل رنگدانه‌های آلی و معدنی می‌شود.
·         رنگدانه‌های معدنی (بهانگلیسی: Inorganic pigments): رنگدانه‌های غیرآلی، نمک‌های فلزی و اکسیدها هستند. این عوامل رنگ زا می‌توانند یک لایه از یک جسم پلاستیکی را با رفتار قابل پیش بینی رنگی کنند. اکثر این عوامل رنگ زا دارای ذراتی با ابعاد میانگین بین ۰/۲ تا ۱/۰ میکرون هستند. تولید کنندگان، رنگ‌های مرغوب را با زدودن ذرات بالاتر از ۵ میکرون، تولید می‌کنند. رنگدانه‌های غیرآلی به جز چند استثناء، مواد خام ارزان قیمت هستند که. به خاطر دوام نسبتاً پایین این رنگ‌ها، این رنگدانه‌ها همیشه بهترین کیفیت را ندارند.
رنگدانه‌های آلی (بهانگلیسی: organic pigments) : رنگدانه‌های آلی، گسترهٔ وسیعی از لحاظ پیچیدگی ساختاری دارند. که ساختار این مواد می‌تواند به سادگیکربن سیاهویابهپیچیدگیساختارچهارتاییرنگدانههایفتالوسیانین (بهانگلیسی: phthalocyanine) باشد. استفاده از رنگدانه‌های آلی در آلیاژها و آمیخته‌های پلیمری به سرعت در حال افزایش است که این افزایش نتیجه‌ای از دیدگاه کاهش مصرف فلزات سنگین است.به طورنمونه، دوام رنگدانه‌های آلی ۱۰ - ۲۰ بار بیشتر از رنگ‌های غیرآلی مورد مقایسه‌است و این به خاطر این است که رنگ‌های آلی ذرات کوچکتری نسبت به رنگ‌های غیرآلی دارند
 



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








پرداختن به موضوعات مختلف در این سایت چگونه است ؟

RSS

Powered By
loxblog.Com